In this versatile project that we created to learn our students’ perspective on events and to develop their moral reasoning skills, we will give our students unfinished stories and some unfinished scenarios. We will ask our students to complete these fictional events/stories we give them in an original and free way. We plan to learn students’ attitudes and behaviors towards an unfinished story and scenarios that may include unexpected events. By later displaying & sharing the content we give to students and which they complete, students will be able to gain different perspectives when they see others completing the same story in a different way. The process will proceed in parallel in all educational institutions that are partners of the project. Our students encounter diversity of ideas; Their imagination will develop by learning different cultures/perspectives. In this way, they will learn to respect different opinions and improve their empathy skills. At the end of our project, we will add different stories, which are the product of the imagination of the students, to our activities with sketches or short films. Additionally, at the end of the project, we will compile all the stories written and turn them into a virtual book. Thus, we will show that the events they encounter in life can be perceived differently by each individual according to social-cultural-psychological-economic factors. As a result, our students will be able to respect others by looking at this diversity from a perspective of tolerance and understanding.
We cooperate with schools in Turkey, Poland, Italy, Bulgaria, Georgia, Romania, Portugal and Spain. Our project’s aim is to increase students’ intercultural awareness through creative writing and the use of digital skills.
In our first story we write about a boy called Peace. He is in the middle of a war in his country. He and his family has to find solutions to many problems.
The second story will be about bullying.
The project started in November and lasts for 10 weeks. In our school 5 students work on the stories. They all go to 7th class.
Fejezd be a történetet
Ebben a sokoldalú projektben, amelyet azért hoztunk létre, hogy megismerjük diákjaink nézőpontját az eseményekkel kapcsolatban, és fejlesszük erkölcsi érvelési készségeiket, befejezetlen történeteket és néhány befejezetlen forgatókönyvet mutatunk be diákjainknak. Megkérjük diákjainkat, hogy ezeket a kitalált eseményeket/történeteket eredeti és szabad módon fejezzék be. Azt tervezzük, hogy megismerjük a tanulók hozzáállását és viselkedését egy befejezetlen történettel és olyan forgatókönyvekkel kapcsolatban, amelyek váratlan eseményeket is tartalmazhatnak. Ha később megjelenítjük és megosztjuk azt a tartalmat, amelyet a diákoknak adunk, és amit befejeznek, a tanulók különböző perspektívákra tehetnek szert, amikor azt látják, hogy mások másképpen fejezik be ugyanazt a történetet. A folyamat párhuzamosan zajlik majd minden olyan oktatási intézményben, amely partner a projektben. Diákjaink sokféle ötlettel találkoznak. A képzelőerejük a különböző kultúrák/perspektívák megismerésével fejlődik. Ezáltal megtanulják tisztelni a különböző véleményeket és fejlesztik empátiás készségeiket. Projektünk végén vázlatokkal vagy kisfilmekkel egészítjük ki tevékenységeinket különböző történetekkel, amelyek a tanulók képzeletének szüleményei. Ezenkívül a projekt végén az összes megírt történetet összeállítjuk és virtuális könyvvé alakítjuk. Megmutatjuk tehát, hogy az életben tapasztalt eseményeket a társadalmi-kulturális-pszichológiai-gazdasági tényezőknek megfelelően egyénenként eltérően érzékelheti. Ennek eredményeként diákjaink képesek lesznek tisztelni másokat, ha a tolerancia és a megértés szemszögéből nézik ezt a sokféleséget.
Együttműködünk Törökország, Lengyelország, Olaszország, Bulgária, Grúzia, Románia, Portugália és Spanyolország iskoláival. Projektünk célja a diákok interkulturális tudatosságának növelése kreatív írással és digitális készségek használatával.
Első történetünkben egy Peace nevű fiúról írunk. Egy háború kellős közepén van hazájában. Neki és családjának sok problémára kell megoldást találnia. A második történet a zaklatásról fog szólni.
A projekt novemberben indult és 10 hétig tart. Iskolánkban 5 diák dolgozik a meséken. Mindannyian hetedik osztályba járnak.