Magyar nyelv és irodalom

Félév

  • A tanuló érthetően beszéljen, legyen tisztában a szóbeli kommunikáció alapvető szabályaival, alkalmazza őket. Értse meg az egyszerű magyarázatokat, utasításokat és társai közléseit. A kérdésekre értelmesen válaszoljon. Aktivizálja a szókincsét a szövegalkotó feladatokban. Használja a bemutatkozás, a felnőttek és a kortársak megszólításának és köszöntésének udvarias nyelvi formáit. Legyen képes összefüggő mondatok alkotására. Követhetően számoljon be élményeiről, olvasmányai tartalmáról. Szöveghűen mondja el a memoritereket.
  • Ismerje az írott és nyomtatott betűket, rendelkezzen megfelelő szókinccsel. Ismert és begyakorolt szöveget folyamatosságra, pontosságra törekvően olvasson fel. Tanítója segítségével emelje ki az olvasottak lényegét. Írása legyen rendezett, pontos.
  • Ismerje fel és nevezze meg a tanult nyelvtani fogalmakat, szükség szerint idézze fel és alkalmazza a helyesírási szabályokat a begyakorolt szókészlet szavaiban. Jelölje helyesen a j hangot 30–40 begyakorolt szóban. Helyesen válassza el az egyszerű szavakat.
  • Legyen tisztában a tanulás alapvető céljával, ítélőképessége, erkölcsi, esztétikai és történeti érzéke legyen az életkori sajátosságoknak megfelelően fejlett. Legyen nyitott, motivált az anyanyelvi képességek fejlesztése területén.

A félévi tananyag tartalomnak megfelelően.

Tanév vége

  • A tanuló érthetően beszéljen, legyen tisztában a szóbeli kommunikáció alapvető szabályaival, alkalmazza őket. Értse meg az egyszerű magyarázatokat, utasításokat és társai közléseit. A kérdésekre értelmesen válaszoljon. Aktivizálja a szókincsét a szövegalkotó feladatokban. Használja a bemutatkozás, a felnőttek és a kortársak megszólításának és köszöntésének udvarias nyelvi formáit. Legyen képes összefüggő mondatok alkotására. Követhetően számoljon be élményeiről, olvasmányai tartalmáról. Szöveghűen mondja el a memoritereket.
  • Ismerje az írott és nyomtatott betűket, rendelkezzen megfelelő szókinccsel. Ismert és begyakorolt szöveget folyamatosságra, pontosságra törekvően olvasson fel. Tanítója segítségével emelje ki az olvasottak lényegét. Írása legyen rendezett, pontos.
  • Ismerje fel és nevezze meg a tanult nyelvtani fogalmakat, szükség szerint idézze fel és alkalmazza a helyesírási szabályokat a begyakorolt szókészlet szavaiban. Jelölje helyesen a j hangot 30–40 begyakorolt szóban. Helyesen válassza el az egyszerű szavakat.
  • Legyen tisztában a tanulás alapvető céljával, ítélőképessége, erkölcsi, esztétikai és történeti érzéke legyen az életkori sajátosságoknak megfelelően fejlett. Legyen nyitott, motivált az anyanyelvi képességek fejlesztése területén.

Matematika

Félév

A tanuló

  • képes halmazokat összehasonlítani az elemek száma szerint, halmazt alkotni;
  • képes állítások igazságtartalmának eldöntésére, állításokat megfogalmazni;
  • halmazok     elemeit     összehasonlítja,     azonosítja,     megkülönbözteti,     a közös tulajdonságokat felismeri, megnevezi;
  • több, kevesebb, ugyannyi fogalmát helyesen használja;
  • néhány elemet sorba rendez próbálgatással;
  • számokat ír, olvas 100-as számkörben, Helyi érték fogalma.
  • tud római számokat írni, olvasni 100-as számkörben (I, V, X, L, C);
  • megtalálja számok helyét a számegyenesen,
  • meghatározza az egyes, tízes számszomszédokat;
  • képes természetes számok nagyság szerinti összehasonlítására;
  • tud kétjegyű számokat képezni, helyi érték szerint bontani;
  • a matematikai jeleket +, –,=, <, >, ( ) helyesen használja;
  • ismeri és helyesen alkalmazza a műveletvégzés sorrendjét;
  • képes szöveges feladatot értelmezésére, megjelenítésére rajz segítségével, leírására művelettel;
  • megkülönbözteti a páros és páratlan számokat;
  • képes szimbólumok használatára matematikai szöveg leírásánál, az ismeretlen szimbólum kiszámítására;
  • figyelme tudatosan irányítható;
  • ismeri az egyenes és görbe vonalakat;
  • képes a test és a síkidom megkülönböztetésére;
  • tud testeket építeni szabadon és megadott feltételek szerint;
  • képes tájékozódni, ismeri az irányokat;
  • képes a hosszúság, az űrtartalom, a tömeg és az idő mérésére;
  • ismeri a szabvány mértékegységeket: cm, dm, m, dl, l, dkg, kg, perc, óra, nap, hét, hónap, év.
  • képes átváltásokat végezni szomszédos mértékegységek között;
  • felismeri a mennyiségek közötti összefüggéseket;
  • mérés során helyesen használja a mérőeszközöket;
  • felismeri növekvő és csökkenő számsorozatok szabályát, tudja a sorozatot folytatni;
  • felismeri a számpárok közötti kapcsolatokat;
  • képes a változásokat észrevenni, szóban kifejezni;
  • tud adatokról megállapításokat megfogalmazni;
  • A félévi tananyag tartalomnak megfelelően.

Tanév vége

A tanuló

  • képes halmazokat összehasonlítani az elemek száma szerint, halmazt alkotni;
  • képes állítások igazságtartalmának eldöntésére, állításokat megfogalmazni;
  • halmazok     elemeit     összehasonlítja,     azonosítja,     megkülönbözteti,     a közös tulajdonságokat felismeri, megnevezi;
  • több, kevesebb, ugyannyi fogalmát helyesen használja;
  • néhány elemet sorba rendez próbálgatással;
  • számokat ír, olvas 100-as számkörben, Helyi érték fogalma.
  • tud római számokat írni, olvasni 100-as számkörben (I, V, X, L, C);
  • megtalálja számok helyét a számegyenesen,
  • meghatározza az egyes, tízes számszomszédokat;
  • képes természetes számok nagyság szerinti összehasonlítására;
  • tud kétjegyű számokat képezni, helyi érték szerint bontani;
  • a matematikai jeleket +, –, •, :, =, <, >, ( ) helyesen használja;
  • képes összeadni, kivonni, szorozni, osztani 100-as számkörben;
  • ismeri a szorzótáblát a 100-as számkörben;
  • ismeri és helyesen alkalmazza a műveletvégzés sorrendjét;
  • képes szöveges feladatot értelmezésére, megjelenítésére rajz segítségével, leírására művelettel;
  • megkülönbözteti a páros és páratlan számokat
  • képes szimbólumok használatára matematikai szöveg leírásánál, az ismeretlen szimbólum kiszámítására;
  • figyelme tudatosan irányítható;
  • ismerete az egyenes és görbe vonalakat;
  • képes a test és a síkidom megkülönböztetésére;
  • tud testeket építeni szabadon és megadott feltételek szerint;
  • képes tájékozódni, ismeri az irányokat;
  • képes a hosszúság, az űrtartalom, a tömeg és az idő mérésére;
  • ismeri a szabvány mértékegységeket: cm, dm, m, cl, dl, l, dkg, kg, perc, óra, nap, hét, hónap, év.
  • képes átváltásokat végezni szomszédos mértékegységek között;
  • felismeri a mennyiségek közötti összefüggéseket;
  • mérés során helyesen használja a mérőeszközöket;
  • felismeri növekvő és csökkenő számsorozatok szabályát, tudja a sorozatot folytatni;
  • felismeri a számpárok közötti kapcsolatokat;
  • képes a változásokat észrevenni, szóban kifejezni;
  • tud adatokról megállapításokat megfogalmazni.

Etika

Félév

  • A tanuló életkorának megfelelő reális képpel rendelkezik saját külső tulajdonságairól, tisztában van legfontosabb személyi adataival.
  • Átlátja társas viszonyainak alapvető szerkezetét.
  • Képes érzelmileg kötődni környezetéhez és a körülötte élő emberekhez.
  • Képes kapcsolatba lépni és a partner személyét figyelembe véve kommunikálni környezete tagjaival, különféle beszédmódokat tud alkalmazni.
  • A beszélgetés során betartja az udvarias társalgás elemi szabályait.
  • Érzi a szeretetkapcsolatok fontosságát.
  • Érzi, hogy a hagyományok fontos szerepet játszanak a közösségek életében.
  • Törekszik rá, hogy érzelmeit a közösség számára elfogadható formában nyilvánítsa ki.
  • Képes átélni a természet szépségét, és érti, hogy felelősek vagyunk a körülöttünk lévő élővilágért.
  • Képes rá, hogy érzéseit, gondolatait és fantáziaképeit vizuális, mozgásos vagy szóbeli eszközökkel kifejezze.
  • Tisztában van vele és érzelmileg is képes felfogni azt a tényt, hogy más gyerekek sokszor egészen más körülmények között élnek, mint ő.
  • Meg tudja különböztetni egymástól a valóságos és a virtuális világot.

A féléves tananyag tartalomnak megfelelően.

Tanév vége

  • A tanuló életkorának megfelelő reális képpel rendelkezik saját külső tulajdonságairól, tisztában van legfontosabb személyi adataival.
  • Átlátja társas viszonyainak alapvető szerkezetét.
  • Képes érzelmileg kötődni környezetéhez és a körülötte élő emberekhez.
  • Képes kapcsolatba lépni és a partner személyét figyelembe véve kommunikálni környezete tagjaival, különféle beszédmódokat tud alkalmazni.
  • A beszélgetés során betartja az udvarias társalgás elemi szabályait.
  • Érzi a szeretetkapcsolatok fontosságát.
  • Érzi, hogy a hagyományok fontos szerepet játszanak a közösségek életében.
  • Törekszik rá, hogy érzelmeit a közösség számára elfogadható formában nyilvánítsa ki.
  • Képes átélni a természet szépségét, és érti, hogy felelősek vagyunk a körülöttünk lévő élővilágért.
  • Képes rá, hogy érzéseit, gondolatait és fantáziaképeit vizuális, mozgásos vagy szóbeli eszközökkel kifejezze.
  • Tisztában van vele és érzelmileg is képes felfogni azt a tényt, hogy más gyerekek sokszor egészen más körülmények között élnek, mint ő.
  • Meg tudja különböztetni egymástól a valóságos és a virtuális világot.

Környezetismeret

Félév

  • Alapvető tájékozódás az iskolában és környékén.
  • Az évszakos és napszakos változások felismerése és kapcsolása az életmódbeli szokásokhoz.
  • Az egészséges életmód alapvető elemeinek ismerete és alkalmazása.
  • Mesterséges és természetes életközösség összehasonlítása.
  • Az élővilág sokféleségének tisztelete, a természetvédelem fontosságának felismerése.
  • Az időjárás elemeinek ismerete, az ezzel kapcsolatos piktogramok értelmezése; az időjárásnak megfelelő öltözködés.
  • Használati tárgyak és a közvetlen környezetben gyakran előforduló anyagok felismerése, megnevezése, csoportosítása, és felhasználásuk lehetséges módjai. Összefüggések felismerése az anyagok tulajdonsága és felhasználhatóságuk között. Mesterséges és természetes anyagok megkülönböztetése. A halmazállapotok felismerése.
  • Egyszerű megfigyelések végzése a természetben, egyszerű vizsgálatok és kísérletek kivitelezése. Az eredmények megfogalmazása, ábrázolása. Ok-okozati összefüggések keresésének igénye a tapasztalatok magyarázatára. Életjelenségek, életfeltételek.
  • Az életkornak és ismereteknek megfelelő környezettudatos magatartás tanúsítása a mindennapi életvitel során.

A féléves tananyagtartalomnak megfelelően.

Tanév vége

  • Alapvető tájékozódás az iskolában és környékén.
  • Az évszakos és napszakos változások felismerése és kapcsolása az életmódbeli szokásokhoz.
  • Az emberi test nemre és korra jellemző arányainak leírása, a fő testrészek megnevezése.
  • Az egészséges életmód alapvető elemeinek ismerete és alkalmazása.
  • Mesterséges és természetes életközösség összehasonlítása.
  • Az élővilág sokféleségének tisztelete, a természetvédelem fontosságának felismerése.
  • Az időjárás elemeinek ismerete, az ezzel kapcsolatos piktogramok értelmezése; az időjárásnak megfelelő öltözködés.
  • Használati tárgyak és a közvetlen környezetben gyakran előforduló anyagok felismerése, megnevezése, csoportosítása, és felhasználásuk lehetséges módjai. Összefüggések felismerése az anyagok tulajdonsága és felhasználhatóságuk között. Mesterséges és természetes anyagok megkülönböztetése. A halmazállapotok felismerése.
  • Egyszerű megfigyelések végzése a természetben, egyszerű vizsgálatok és kísérletek kivitelezése. Az eredmények megfogalmazása, ábrázolása. Ok-okozati összefüggések keresésének igénye a tapasztalatok magyarázatára. Életjelenségek, életfeltételek.
  • Az életkornak és ismereteknek megfelelő környezettudatos magatartás tanúsítása a mindennapi életvitel során.

Ének-zene

Félév

  • A tanult dalok éneklése csoportosan, játékaik ismerete, tanult ritmuselemek felismerése- megszólaltatása.
  • A tanult szolmizációs hangok éneklése.
  • Egyszerűbb szolmizációs relációk írása.

Tanév vége

  • A tanulók 20 népdalt és gyermekdalt elő tudnak adni a kapcsolódó játékokkal emlékezetből c’–d” hangterjedelemben. Csoportosan bátran, zengő hangon jó hangmagasságban énekelnek, képesek az új dalokat rövid előkészítést követően hallás után könnyedén megtanulni.
  • Kreatívan részt vesznek a generatív játékokban és feladatokban. Érzik az egyenletes lüktetést, tartják a tempót, érzékelik a tempóváltozást. A 2/4 és 4/4es metrumot helyesen hangsúlyozzák.
  • A tanult zenei elemeket (ritmus, dallam) felismerik kottaképről (kézjel, betűkotta). A megismert ritmikai elemeket tartalmazó ritmusgyakorlatot pontosan, folyamatosan szólaltatják meg csoportosan és egyénileg is. A tanult dalok stílusában megszerkesztett rövid dallamfordulatokat kézjelről, betűkottáról és tanári segítséggel szolmizálva éneklik.
  • Képesek csendben, társaikkal együtt a zenét hallgatni, megfigyelésekkel tapasztalatokat szereznek, melyek esztétikai és egyszerű zenei elemzés alapjául szolgálnak. Fejlődik hangszínhallásuk és formaérzékük. Ismereteket szereznek a hangszerekről. Szívesen és örömmel hallgatják újra a meghallgatott zeneműveket.
  • A dó, re, mi, szó, lá hangok ismerete, éneklése kézjelről, betűkottáról.

Vizuális kultúra

  • Félév
  • Képzelőerő, belső képalkotás fejlődése.
  • Az életkornak megfelelő, felismerhető ábrázolás készítése.
  • Az alkotótevékenységnek megfelelő, rendeltetésszerű és biztonságos anyag- és eszközhasználat, a környezettudatosság szempontjainak egyre szélesebb körű figyelembevételével.
  • A közvetlen környezet megfigyelése és értelmezése.
  • A képalkotó tevékenységek közül személyes kifejező alkotások létrehozása.
  • Téralkotó feladatok során a személyes térbeli szükségletek felismerése.
  • Alkotótevékenység és látványok, műalkotások szemlélése során néhány forma, szín, vonal, térbeli hely és irány, felismerése, használata.
  • Médiumok azonosítása, igény kialakítása a médiahasználat során a tudatosabb választásra, illetve reflektív médiahasználat.
  • Médiaélmények változásának és médiatapasztalattá alakíthatóságának felismerése.
  • A médiaszövegek néhány elemi kódjának a (kép, hang, cselekmény) azonosítása, illetve ezzel kapcsolatos egyszerű összefüggések felismerése (pl. médiaszövegek emberek által mesterségesen előállított tartalmak, kreatív kifejező eszközöket használnak, amelyek befolyásolják azok hatását).
  • A személyes kommunikáció és a közvetett kommunikáció közötti alapvető különbségek felismerése.
  • Az életkorhoz igazodó internetes tevékenységek gyakorlása és az abban rejlő veszélyek felismerése.
  • Az alkotó és befogadó tevékenység során a saját érzések felismerése, és azok kifejezése.
  • A féléves tananyag tartalomnak megfelelően
  • Tanév vége
  • Képzelőerő, belső képalkotás fejlődése.
  • Az életkornak megfelelő, felismerhető ábrázolás készítése.
  • Az alkotótevékenységnek megfelelő, rendeltetésszerű és biztonságos anyag- és eszközhasználat, a környezettudatosság szempontjainak egyre szélesebb körű figyelembevételével.
  • A közvetlen környezet megfigyelése és értelmezése.
  • A képalkotó tevékenységek közül személyes kifejező alkotások létrehozása.
  • Téralkotó feladatok során a személyes térbeli szükségletek felismerése.
  • Alkotótevékenység és látványok, műalkotások szemlélése során néhány forma, szín, vonal, térbeli hely és irány, felismerése, használatára.
  • Médiumok azonosítása, igény kialakítása a médiahasználat során a tudatosabb választásra, illetve reflektív médiahasználat.
  • Médiaélmények változásának és médiatapasztalattá alakíthatóságának felismerése.
  • A médiaszövegek néhány elemi kódjának a (kép, hang, cselekmény) azonosítása, illetve ezzel kapcsolatos egyszerű összefüggések felismerése (pl. médiaszövegek emberek által mesterségesen előállított tartalmak, kreatív kifejező eszközöket használnak, amelyek befolyásolják azok hatását).
  • A személyes kommunikáció és a közvetett kommunikáció közötti alapvető különbségek felismerése.
  • Az életkorhoz igazodó internetes tevékenységek gyakorlása és az abban rejlő veszélyek felismerése.

Az alkotó és befogadó tevékenység során a saját érzések felismerése, és azok kifejezése.

Technika és tervezés

Félév

  • A természeti, a társadalmi és a technikai környezet megismert jellemzőinek felsorolása.
  • Tapasztalatok az ember természetátalakító (építő és romboló) munkájáról.
  • A család szerepének, időbeosztásának és egészséges munkamegosztásának megértése, káros sztereotípiák lebomlása.
  • A háztartási és közlekedési veszélyek tudatosulása, egészséges veszélyérzet.
  • Alapvető    háztartási    feladatok, eszközök, gépek és az ezekkel kapcsolatos veszélyforrások ismerete.
  • Példák ismerete az egészséges, korszerű táplálkozás és a célszerű öltözködés terén.
  • A hétköznapjainkban használatos anyagok felismerése, tulajdonságaik megállapítása vizsgálatok alapján, a tapasztalatok megfogalmazása.
  • Életkori szintnek megfelelő probléma felismerés, problémamegoldás.
  • Anyagalakításhoz kapcsolódó foglalkozások megnevezése, az érintett szakmák, hivatások bemutatott jellemzőinek ismerete.
  • Célszerű takarékosság lehetőségeinek ismerete.
  • Képlékeny anyagok, papír, faanyagok, fémhuzal, szálas anyagok, textilek magabiztos alakítása.
  • Az elvégzett munkáknál alkalmazott eszközök biztonságos, balesetmentes használata.
  • A munka közbeni célszerű rend, tisztaság fenntartása.
  • Elemi higiéniai és munkaszokások szabályos gyakorlati alkalmazása.
  • Aktív részvétel, önállóság és együttműködés a tevékenységek során.
  • A közlekedési veszélyforrások tudatosulása. Az úttesten való átkelés szabályainak tudatos alkalmazása. A kulturált és balesetmentes járműhasználat (tömegközlekedési eszközökön és személygépkocsiban történő utazás) szabályainak gyakorlati alkalmazása.
  • Az alkalmakhoz illő kulturált viselkedés és öltözködés.

A féléves tananyag tartalomnak megfelelően.

Tanév vége

  • A természeti, a társadalmi és a technikai környezet megismert jellemzőinek felsorolása.
  • Tapasztalatok az ember természetátalakító (építő és romboló) munkájáról.
  • A család szerepének, időbeosztásának és egészséges munkamegosztásának megértése, káros sztereotípiák lebomlása.
  • A háztartási és közlekedési veszélyek tudatosulása, egészséges veszélyérzet.
  • Alapvető háztartási feladatok, eszközök, gépek és az ezekkel kapcsolatos veszélyforrások ismerete.
  • Példák ismerete az egészséges, korszerű táplálkozás és a célszerű öltözködés terén.
  • A hétköznapjainkban használatos anyagok felismerése, tulajdonságaik megállapítása vizsgálatok alapján, a tapasztalatok megfogalmazása.
  • Életkori szintnek megfelelő problémafelismerés, problémamegoldás.
  • Anyagalakításhoz kapcsolódó foglalkozások megnevezése, az érintett szakmák, hivatások bemutatott jellemzőinek ismerete.
  • Célszerű takarékosság lehetőségeinek ismerete.
  • Képlékeny anyagok, papír, faanyagok, fémhuzal, szálas anyagok, textilek magabiztos alakítása.
  • Az elvégzett munkáknál alkalmazott eszközök biztonságos, balesetmentes használata.
  • A munka közbeni célszerű rend, tisztaság fenntartása.
  • Elemi higiéniai és munkaszokások szabályos gyakorlati alkalmazása.
  • Aktív részvétel, önállóság és együttműködés a tevékenységek során.
  • A közlekedési veszélyforrások tudatosulása. Az úttesten való átkelés szabályainak tudatos alkalmazása. A kulturált és balesetmentes járműhasználat (tömegközlekedési eszközökön és személygépkocsiban történő utazás) szabályainak gyakorlati alkalmazása.
  • Az alkalmakhoz illő kulturált viselkedés és öltözködés.

Testnevelés

Félév

Előkészítő és preventív mozgásformák

  • Az alapvető tartásos és mozgásos elemek felismerése, pontos végrehajtása.
  • A szív és az izomzat működésének elemi ismeretei.
  • A medence középhelyzete beállítása.
  • A gyakorláshoz szükséges térformák ismerete gyors és célszerű kialakításuk.
  • Az aktív-mozgásos relaxáció gyakorlatainak felismerése.. A mozgás és a nyugalom harmóniájának felfedezése önmagára és másokra vonatkoztatva.

Hely- és helyzetváltoztató természetes mozgásformák

  • Az alapvető hely- és helyzetváltoztató mozgások folyamatos végrehajtása egyszerű kombinációkban a tér- és energia befektetés, valamint a mozgáskapcsolatok sokrétű felhasználásával.

Manipulatív természetes mozgásformák

  • A manipulatív természetes mozgásformák mozgásmintáinak végrehajtási módjainak, és a vezető műveletek tanulási szempontjainak ismerete.
  • Fejlődés az eszközök biztonságos és célszerű használatában.
  • A feladat-végrehajtások során pontosságra, célszerűségre, biztonságra törekvés.

Természetes mozgásformák a torna és tánc jellegű feladatmegoldásokban

  • Feszes tartással, esztétikus végrehajtásra törekedve 2-4 mozgásformából álló egyszerű tornagyakorlat bemutatása.
  • Stabilitás a dinamikus és statikus egyensúlyi helyzetekben talajon és emelt eszközökön.
  • A tanult tánc(ok) és játékok térformáinak megvalósítása.

Természetes mozgásformák az atlétikai jellegű feladatmegoldásokban

  • A futó-, ugró- és dobóiskolai alapgyakorlatok végrehajtása, azok vezető műveleteinek ismerete.
  • Különböző intenzitású és tartamú mozgások fenntartása változó körülmények között, illetve játékban.
  • Széleskörű mozgástapasztalat a Kölyökatlétika által.

A féléves tananyag tartalomnak megfelelően.

Tanév vége

Előkészítő és preventív mozgásformák

  • Az alapvető tartásos és mozgásos elemek felismerése, pontos végrehajtása.
    • A szív és az izomzat működésének elemi ismeretei.
    • A medence középhelyzete beállítása.
    • A gyakorláshoz szükséges térformák ismerete gyors és célszerű kialakításuk.
    • Az aktív-mozgásos relaxáció gyakorlatainak felismerése.. A mozgás és a nyugalom harmóniájának felfedezése önmagára és másokra vonatkoztatva.

Hely- és helyzetváltoztató természetes mozgásformák

  • Az alapvető hely- és helyzetváltoztató mozgások folyamatos végrehajtása egyszerű kombinációkban a tér- és energia befektetés, valamint a mozgáskapcsolatok sokrétű felhasználásával.

Manipulatív természetes mozgásformák

  • A manipulatív természetes mozgásformák mozgásmintáinak végrehajtási módjainak, és a vezető műveletek tanulási szempontjainak ismerete.
  • Fejlődés az eszközök biztonságos és célszerű használatában.
  • A feladat-végrehajtások során pontosságra, célszerűségre, biztonságra törekvés.

Természetes mozgásformák a torna és tánc jellegű feladatmegoldásokban

  • Feszes tartással, esztétikus végrehajtásra törekedve 2-4 mozgásformából álló egyszerű tornagyakorlat bemutatása.
  • Stabilitás a dinamikus és statikus egyensúlyi helyzetekben talajon és emelt eszközökön.
  • A tanult tánc(ok) és játékok térformáinak megvalósítása.

Természetes mozgásformák az atlétikai jellegű feladatmegoldásokban

  • A futó-, ugró- és dobóiskolai alapgyakorlatok végrehajtása, azok vezető műveleteinek ismerete.
  • Különböző intenzitású és tartamú mozgások fenntartása változó körülmények között, illetve játékban.
  • Széleskörű mozgástapasztalat a Kölyökatlétika által.

Nemzetiségi népismeret

  • Kiszámolók, nyelvtörők, rövid versek mesék, történetek
  • Ördög-tündér, tréfás és állatmesék, népmesék, műmesék.
  • (pl. Szécsi Magda, Bari Károly)
  • A növények és állatok jelentősége a cigány ember életében.
  • Az aszimmetrikus ritmusok
  • Hangszerpótló eszközök (pl. kanna, kanál, szájbőgő)
  • Ritmusgyakorlatok
  • Magyar és nemzetközi cigánydalok
2. évfolyam

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support